fredag 5 juni 2015

Fredag igen.

Då var det fredag igen då. Är inte klokt vad tiden går fort ibland känns som det var inte länge sedan det var måndag.
Skrev ju ett inlägg igår om när folk läser bloggar och jag kan säga att det blev lika. För det inlägget jag skrev på kvällen fick lika många läsare som det jag skrev igår morse.
Så min blogg läses när som kan man säga med andra ord. Var ju lite roligt att se att det inte har någon betydelse när man skriver helt enkelt.
Idag är det riktigt fint väder och det är väl tur för det är väl en del som tar studenten idag. Är ju inget roligt om det hade regnat när alla har klätt upp sig och är glada. Hade dragit ner stämningen rejält kan jag säga.
Kom ihåg dagen när jag tog studenten var både en rolig dag och en sorglig dag på sätt och vis. Man var ju glad att skolan var avklarad men samtidigt så skulle man skiljas från sina klasskamrater.
Vi hade det rätt roligt när vi gick i skolan tror det blir lite annorlunda på praktiska linjer än på de som bara läser.
Fint väder hade man i alla fall dagen när studenten togs. Började med champagnefrukost utanför Kalmar slott där vi nästan hade hållit till hela sista veckan. Grillat och spelat fotboll och annat.
Hoppas alla som tar studenten idag får en fin dag med allt och alla.
Själv blir det tacomys med sonen och det är inte helt dumt det heller. Så ha en bra fredag på er där ute.

Från promenaden längst kanalen i Trollhättan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar