torsdag 25 september 2014

Skogsdag!

Idag ser det ut som det inte ska regna i alla fall så jag funderar på att ta en dag i skogen för att plocka lingon. Fast igentligen så skulle jag behöva städa men det får vänta.
Igår så montera jag ner en av dörrarna som är kvar att slipa. Skulle börja slipa dörrkarmen då funkade inte slipmaskinen helt plötsligt. Så fick bli att börja skruva isär den och det var inte det lättaste kan jag säga. Är nog inte meningen man ska kunna laga maskinerna nu för tiden. Men fick isär den men hittade inget fel så montera ihop den igen och då helt plötsligt så funkade den igen. Skumt milt sagt.
Så har slipat karmen första omgången.
Lite roligt när man tar ner lister och sånt i ett hus man hittar gamla tapeter och färg som de haft förut. Kan säga att tapeterna de haft i köket förut inte var någon hit och jag har tyckt att de jag har nu är gräsliga det är ingenting mot de som var förr. Men stilarna ändrar sig hela tiden så det var säkert bra förr.
Ibland blir jag sugen på att bygga mig ett helt nytt hus där man helt får göra som man vill från början men det kommer nog aldrig hända.
Men drömma kan man ju.
Nä nu får det bli att förbereda kaffe till skogen. Ha det så bra så länge så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar