onsdag 24 september 2014

Årstider!

Sitter här vid köksbordet och kollar ut genom fönstret och ser att färgerna ändras dag för dag. För inte så länge sedan var björken jag ser nere i backen grön och grann. Men nu har den ändrat färg mot det gula och snart har den inga löv alls.
Tycker inte det var länge sedan jag satt här och allt började gå från grå och trist färg till en skön grön färg. Nu är vi på väg tillbaka till den gråa färgen igen.
Detta med årstider är roligt att se det går igenom hela färgkartan på träd och buskar. Jag vet inte riktigt vilken av dem som är bäst. Alla har sin charm kan man nog säga.
Idag är det en regndag igen ser det ut som så blir väl att vara inne och greja med något. Boken och min nya fåtölj lockar. Men vi får se vad jag hittar på.
Man kanske skulle börja med att slipa en dörr igen var ju ett tag sedan man gjorde det och alla dörrarna i huset ska ju göras vita.
Ska även fundera hur jag ska göra det andra sovrummet. Har väl en tanke om att ha en fondvägg med tapet och sedan måla resten av rummet. Är lite annat fix i det rummet också då det är garderober på hela ena sidan. Men man kan ju börja med dörren och fönstret båda ska ju målas vita.
Ja det var väl det jag hade för nu. Så ha det så bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar