söndag 21 september 2014

Vacker höstdag!

Idag vaknade man upp till en vacker höstdag. Löven börjar gulna på träden och daggen ligger våt i gräset. Ja varje årstid har sin charm.
Vad ska jag hitta på idag då? Jo ska fortsätta med mitt bord det är dags för målning sedan blir det att testa en annan sak på det. Jag återkommer om det om det nu blir bra annars kanske ni inte får se vad det vad. Nä jag visar det nog även om det inte blir bra. Man lär sig av att göra fel så då kan man lära andra att inte göra som jag.
Ska nog ta en tur ut i skogen också och kolla efter lite lingon och svamp tror jag.
Det är skönt att vandra runt i skogen och plocka bär har inte blivit så mycket än i år.
Ska ta en tur i trädgården också och mäta lite för kommande projekt. Måste ta tag i framsidan plattorna och planteringen ser för hemsk ut. Kommer nog bli ny mark-sten där i vår och ny plantering. Har också funderingar på att ta bort min häck för den går inte att få bra den är alldeles för grov eller vad man ska säga. Är ett jäkla jobb att gräva bort den så jag får se hur jag gör. Inget bestämt än måste väl klippa den i alla fall får nog bli i veckan .
Nu får det bli en kaffe innan man kör igång dagens projekt, Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar