onsdag 23 april 2014

Kaos frukost!

Ja vad ska man säga om dagens frukost. Hade en lugn första sittning med lite gäster så den var det ingen kaos på men den andra. Visste att det var bokat 160 personer så gjorde iordning en liten linjen till för säkerhets skull. Men vad händer när alla 160 kommer på en gång vilket inte brukar hända på andra sittningen. Jo de börjar köa vid den lilla linjen och ingen tar mat från vanliga linjen.
Folk är lite konstiga när en börjar köa så gör alla likadant så 160 personer i kö blir en lång kö.
Sedan som om det inte var nog med det så kommer hovmästaren ut och ser bara kön och går och hämtar min köksmästare istället för att prata med mig.
Köksmästaren kommer ut och jag säger ju som det är att ingen tar från vanliga linjen så hon bara skakar på huvudet och går där ifrån.
Det är lite konstigt detta att det alltid ska gå via en chef tala med den som är ute bland gästerna för fasen.
Ja det var min morgon på denna dagen. Nu har jag inte många frukostar kvar innan jag får åka hem.
Nu är det dags för lite kvällsmat och sedan gå och lägga mig så jag säger god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar