måndag 11 april 2016

Stockholm-Göteborg-Trollhättan-Hultsfred

Då har man varit ute på en liten turné kan man väl kalla det. Gick av båten på Lördag och stannade en natt på hotell i Stockholm. Efter det tog jag tåget till Göteborg och var där i 1 timme ungefär för att sedan resa vidare till Trollhättan och en snabbvisit hos barnen. Där det blev bad och korvgrillning. Nu ska jag väl erkänna att jag inte är någon badare direkt. En riktig badkruka som mina barn säger. Men simmade lite i alla fall. Efter det blev det lite korvgrillning i skogen i det fina vädret.
Idag fortsatte resan med bil hem till Hultsfred och även här var det fint väder.
Så det var min lilla turné. Imorgon blir det nog att vara hemma och greja lite. Har lite saker att fixa bland annat byta däck på bilen. Det är dags för sommardäcken och en tvätt.
Ska även försöka hinna med att deklarera. Sedan får man väl ta en runda i trädgården och rensa lite kvistar som blåst ner från träden. Har några träd som fäller kvistar som bara den.
Sedan får man väl se om det har kommit upp några vårblommor här i trädgården.
Nu får det bli sängen för min del så jag säger god natt till er för denna gången.
Min arbetsplats M/S Galaxy


Kajen längst Strandvägen i Stockholm


Vid centralstationen i Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar