tisdag 12 april 2016

Sommardäckssäsong

Idag var det en fin dag att vara ute och greja lite med bilen. Det blev en tvätt och att sätta på sommardäcken. Kan säga att det behövdes en tvätt för jag har varit lite dålig med det. Får nog fortsätta imorgon med att dammsuga den och åka och köpa lite lackrengöring för det är mycket asfaltsprickar som inte går bort med bara bilshampo.
Blev även en tur för att köpa lite födelsedagspresenter till min son som snart fyller år.
Ska berätta en liten historia som hände idag tidigt på morgonen. Jag vaknade klockan halv 4 av att det knackade på altanen dörren. Jag tänkte vem är det som knackar på där så här tidigt på morgonen.
Tog på mig lite kläder och gick för att kolla, men såg ingen så gick och la mig igen. Men hann bara krypa ner så kom ljudet igen så upp igen för att kolla ännu en gång. Då såg jag en koltrast som gick och pickade längst ner på altan dörren. Tydligen är det några insekter eller nåt där som han tar.
Han har tydligen hållit på ett tag för det är mycket fågelskit på altangolvet.
Nu på kvällen var han och pickade på fönstret vid kontoret och när jag gick och kollade där så flög han till altandörren. Ungefär som han försökte lura iväg mig från tv rummet för jag satt där och kollade tv just då.
Får väl se om han är där imorgon igen. Kommer bli jobbigt att bli väckt klockan halv 4 varje morgon av hans pickande.
Nu får det bli att krypa ner i sängen och sova så god natt på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar