söndag 17 april 2016

Koltrasten igen!

Väckte koltrasten mig igen och denna gången klockan 5:30. Vet inte vad han håller på med. Han pickar inte efter smådjur för han pickar mitt på fönsterrutan. Är ungefär som han vill säga något.
Googlade lite om just koltrastar och där stod det att det var besök från folk som dött som ville säga att de har det bra där de är nu.
Fast jag vet inte om jag ska tro på det. Det skulle ju i så fall vara min morfar som kommer och besöker mig för han gick ju bort nyligen. Men nu vet jag ju att han har det bra så nu behöver han inte väcka mig hela tiden med att picka på fönstret.
Eller så vill han att jag inte ska ligga och dra mig om morgonen utan sätta fart. Det är ju bara på morgonen som den är och pickar på fönstret sedan ser jag knappt av den.
Konstigt fenomen detta man vet inte vad man ska tro.
Nu får det bli frukost här för någon sovmorgon får man inte och sedan ska man ut och åka tåg igen. Dags att mönstra på för ett litet arbetspass igen. Denna gången hälften så långt som annars. Detta på grund av att min vakt ändras så jag kommer gå mot de veckorna jag gick innan.
Så lite kaffe för att sedan bege sig till stationen och förhoppningsvis så kommer tågen som de ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar