lördag 16 april 2016

Regn lördag!

Idag när man drog upp rullgardinen så ville man nästan krypa ner i sängen igen. För är inget roligt väder. Det regnar och är allmänt grått. Så det får bli en innedag helt enkelt.
Ska väl börja lägga in mitt golv på kontoret ett så kallat klick golv så ni inte tror jag ska snickra loss ordentligt.
Sånt golv får man lägga den dagen när man bygger sig ett nytt hus. Om det nu någonsin kommer ske. Men drömma kan man ju alltid göra.
Som sagt så ska jag lägga ett klickgolv så igår var jag och köpte underlagsfoam som det heter. Finns olika man kan använda den jag köpte var en rulle men finns även i plattform som man lägger ut så som golvet.
Man kan ju även lägga lump papp. Det är väl det som jag mest har använt när jag lagt dessa klickgolv. Nu finns det även klickgolv där det redan sitter foam på själva golvet säger min far. Men jag har inte sett dessa någonstans än. Kan ju bero på att jag kollar in de billigaste golven vad vet jag.
Så det är vad jag ska syssla med idag.
Sedan får man börja packa resväskan igen för att åka iväg på lite jobb ombord på båten. Denna gången blir det ett kort pass.
Ska börja detta passet med att kryssa över för båten ligger på varv i Nådendal. Så en arbetsdag går åt till att kolla in våran ersättare på Åbolinjen kan man kalladet. Så man får väl inte klaga på den fronten. Sedan när man kommer ombord så kanske det inte blir allt för roligt då man ska starta upp allt igen efter att den har legat still i 20dagar.
Nu får jag köra igång dagens projekt här i huset. Ha det så bra så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar