onsdag 13 april 2016

Kalmarutflykt

Idag blev man väckt av min egna livs levande väckarklocka igen men idag var koltrasten lite snällare och började inte picka förrän klockan 6. Får väl se hur det blir imorgon om han slutar.
Blev en spontan utflykt till Kalmar idag och besökte en husfixares drömbutik nämligen Bauhaus.
Kollade in lite golv bland annat. Sedan blev det inköp av tapet till kontoret. De har mycket bra grejor på Bauhaus för er som är intresserade av hus och trädgård.
Tog mig även en sväng in på Ikea och köpte gardinstång till kontoret.
Ikea har verkligen tänkt till med att man måste gå igenom alla avdelningar för att komma ut. Det jag skulle ha var ju i början av butiken men var tvungen att gå igenom hela butiken för att få betala och när man bara går så är det naturligtvis massor av folk som bara stannar helt plötsligt. Mitt i gången så man håller på att hamna i deras kundvagnar och för det mesta är det ur den äldre generationen 65+.
De tror tydligen att de är ensamma i hela butiken.
Idag lyckades jag också sälja mitt soffbord som jag renoverade för ett tag sedan. Fast jag har haft det ute till försäljning i flera omgångar och även sänkt priset så sålde jag det nu när jag la ut det på nytt till det högre priset. Ibland ska man ha tur.
Nu kanske det berodde på att jag la ut det på min egna startade loppissida på Facebook.
Blev så trött på att behöva bläddra igenom en massa annonser med kläder. Så jag startade en sida som bara säljer möbler. Den har börjat bra har lite över 200 medlemmar redan och det ökar sakta.
Nu får det bli sängen för imorgon blir det lite tapetsering på schemat. God natt på er.
En husfixares favoritbutik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar