torsdag 26 mars 2015

Rotavdrag

Hej på er nu ska jag faktiskt skriva om lite politik tro det om ni vill men så är det.
Som husägare kan jag tycka att det är bra att det finns tjänster man kan utnyttja. En sådan är rotavdrag man anlitar hantverkare till vissa saker man vill ha gjort och få dra av 50% på skatten.
Är ju hur bra som helst svartjobb försvinner. Det skapas fler jobb och det kommer in mer pengar till staten. Cirka 18 miljarder kronor årligen. Det har skapats ca 30000 årsarbeten och för varje avdragen krona så får staten in 1.4 kronor. Kan väl inte bli bättre?
Men nu vill den sittande regeringen sänka avdraget vilket i mina öron låter som svartjobben kommer öka och mindre pengar till statskassan.
Man undrar ju hur de tänker. Varför förstöra något som har fungerat.
Ja det var mina tankar om detta. Nu till vad jag gör nu. Jag har det rätt bra på jobbet. Frukosttjänsten är rätt bra att ha man sköter sig själv.
Har dock en jobbig helg framför mig med nya specialkryssningar. Så det blir hårt jobb ända fram till att man går hem.
Nu blir det i alla fall en paus för att sedan köra eftermiddagspasset.
Ha det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar