måndag 23 mars 2015

Praktikanten

Goddag på er där ute. Då var det måndag igen och veckan börjar lugnt. Jag har det väldigt lugnt på min station idag. Men vad händer då jo jag får en praktikant att ha hand om. Kan ju säga så att jag har ju knappt jobb till mig själv så ska jag hitta på något till honom också. Sedan att han verkar lite konstig gör ju inte saken desto bättre. Man får hålla koll på honom hela tiden. Nu är det paus sedan får jag tänka ut vad jag ska hitta på till honom.
Undra om man var så här själv som praktikant när man pluggade till kock. Man var ju osäker men att vara som denna praktikanten lite besserwisser det var man inte kan jag säga.
Hittade två nya loppisfynd idag på lunchrasten i två nya soffbord för 100kr. Tro jag kan sälja dem vidare för 300kr/st. Så nu har jag tre soffbord att sälja vidare plus lite annat. Känns som jag kan öppna butik snart.
Nä nu är det dags för att vila lite. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar