fredag 13 mars 2015

Projekt igen.

Nu var det ett tag sedan jag skrev här på bloggen igen. Så får väl göra ett försök och uppdatera er lite grann.
Hittat nya projekt på mina loppissidor igen. Nu måste jag snart lugna ner mig lite och sälja iväg lite saker också.
De nya sakerna är en byrå och ett bord. Bord tänker ni köper han inte väldigt mycket bord. Jo det är sant men detta ska säljas vidare det också.
Men börjar med byrån en smal hög byrå i en hemsk grå färg. Som jag ska måla vit med en häftig tapet på lådorna som jag hittade på Rusta. Rusta har mycket fina tapeter. Vet dock inte hur de är att tapetsera väggar med. Där jag vet att bra kvalitet gör jobbet mycket enklare men nu gäller det små byrålådor så då ska det nog gå bra.
Sedan bordet vad ska ske med det då? Ska bara slipa och måla om bordsskivan då de har målat den vit när resten av bordet är i valnöt. Vilket jag tycker är konstigt. Får hoppas det gå bra att få bort den vita färgen så jag kan betsa den mörk.
Vad har hänt annars då tagit det lugnt i vårvärmen. Snart kan man fixa till uteplatsen så man kan sitta och fika ute.
Kollade upp lite om hur man gör med rosor och tydligen ska de klippas när det är musöron på björkarna. Så idag har man varit ute och kollat på björkarna och några musöron hade inte de så detta projektet får vänta ett tag.
Ja detta var väl vad jag hade just nu och än en gång ska jag försöka bli bättre på att skriva här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar