fredag 2 maj 2014

Årets första gräsklippning!

Idag blev det lite småfixande här i hemmet. Började dagen med att sätta på sommardäcken på bilen. Lite sent kan tyckas men jag har dubbfria vinterdäck så är ju inte så bråttom.
Sedan hade jag tänkt mig att åka hämta ett bord jag skulle köpa men det fick jag ställa in då bensinpumpen på bilen gick sönder. Har tyckt att det har låtit lite när man startat bilen men idag så såg jag att det läckte bensin när jag backade ur garaget. Så det var bara att köra in den igen och ringa verkstaden.
Fick planera om dagen lite så jag gjorde min deklaration klar. Gjorde den på datorn för första gången och det var ju enkelt.
Efter det blev det att klippa gräsmattan för första gången i år så nu blir det en gång i veckan typ resten av sommaren.
Nu blir det att ta det lite lugnt i soffan med lite tv och ett glas vin. Imorgon ska jag nog börja lite i sovrummet med att måla fönstret. Är ju lite fast nu när jag inte har bilen vill helst inte köra med den förrän på måndag.
Har ju det mesta hemma för att fixa till det rummet. Skulle ha det bordet jag skulle åka köpa idag i detta rummet. Var ett litet bord i ekfaner som passar med de andra möblerna jag har i rummet just nu. Så lite synd var det men det kommer nog flera chanser till att hitta saker dit.
Nä dags för att hälla upp ett glas rosevin så skål på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar