onsdag 7 maj 2014

Morgonpigg!

Ja vet inte vad man ska tro men jag börjar nog bli gammal eftersom man vaknar klockan 5 och är utvilad. Är väl ett tecken på att man börjar bli gammal eller vad tror ni?
Men kommer väl vara skittrött jättetidigt ikväll då så då har man kommit in i en ond cirkel. Men det får väl gå är ju tur att man bara har sig själv att bry sig om. Man behöver inte tänka på att det gör inget om jag somnar på soffan klockan 18 eller som idag vaknar klockan 5. Fast ibland skulle man vilja ha någon att smyga för på morgon. Smyga ut i köket och dricka kaffe tyst men sådant behöver man ju inte tänka på just nu i alla fall. Rätt skönt men ibland inte jag är väldigt tudelad när det gäller detta med att ha någon eller några att dela livet med.
Livet har ju sin gång hur det än är så att säga. Man kan ju säga att det blir som det blir.
Igår var en dag där jag bara var kan man säga. Var lite seg och inte blev det bättre av att det regnade hela dagen en riktig skitdag vädermässigt alltså inte för min del jag låg i soffan och läste en bok och drack kaffe så mig gick det ingen nöd på.
Får väl se vad det blir för väder idag just nu är det uppehåll i regnandet i alla fall.
Mitt projekt för tillfället är ju att måla fönstret i ena sovrummet. Snart dags att måla första strykningen ska bara slipa ner spacklingen jag gjorde.
Ja det är väl det jag håller på med just nu med mitt hus. Ja sedan går jag ju hela tiden och funderar på nya saker man kan göra. Även tankar på saker man kan göra om man hade mer pengar typ vid lottovinst men det kommer ju aldrig hända för tippa kan jag inte.
Dags för morgonkaffe så ha det bra så hörs vi senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar