torsdag 29 maj 2014

Tydligen röd dag idag!

Ja idag är det tydligen en röd dag och alla är lediga. Man har det inte lätt att hålla reda på dagarna ibland när man jobbar som jag gör. Men märkte att det var väldigt mycket rörelser i trädgårdarna här omkring för att vara vanlig dag.
Själv blir det lite småpyssel idag som städning och tvättning som man också måste göra som husägare. Ska även måla mitt fönster som jag håller på med.
Igår var jag och hämtade ett loppisfynd igen denna gång ett litet bord. Ett bord igen säger ni men jag sålde ju iväg det förra jag köpte.
Vet inte hur det blir med detta men funderar på att måla om det i någon rolig färg har inte bestämt mig än. Letar tips om något roligt.

Loppisbordet!
Varit lite konstigt väder här de senaste dagarna är fint men blåser väldigt mycket. Men det blir väl bättre snart får vi hoppas.
Tittade på arga snickaren på +Kanal 5 och såg en sådan snygg tapet som skulle passa i köket. Så jag forskade lite var man kunde köpa den och fick reda på att man kunde köpa den hos Happy Homes.
Men fick en liten chock när jag fick reda på vad den kostade 800kronor rullen. Blir lite dyrt för köket då det går åt rätt många rullar där.
Den snygga tapeten för 800kr/rullen!
Får väl vänta lite tills den kommer på rea eller nåt. Kanske ska ha den någon annanstans där det inte går åt så många rullar. Tål att tänkas på.
Är väl typiskt att när man hittar nåt snyggt så kostar det för mycket.
Nu får det bli en kopp kaffe innan första tvätten är klar att hängas upp. Ha det så bra så hörs vi av senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar