lördag 3 maj 2014

Fönsterslipning

Börjat lite med detta roliga underarbetet man alltid måste göra. Men ska det bli fint så måste det till ett bra underarbete. Så ikväll har jag slipat fönstret eller inte fönstret då utan ramen. Så nu kan jag börja grundmåla.
Funderar hur jag ska göra med tapeten vid fönstret för nu är det samma färg i fönstersmygen som på väggarna. Vet inte om jag ska måla vitt eller gå in med tapeten. Tittar man i andra rum så är det olika i varje rum just nu. Lutar nog åt att jag målar vitt så gör jag så i alla rummen så det blir lika.
Idag blev det kaffe ute på altanen med en bok samtidigt som man solade lite. Efter det så har jag kollat lite film och motorsport på tv innan jag tog tag i sliperiet.
Så nu tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av ett glas vin och slappa lite i soffan.
Får fortsätta imorgon med att grundmåla och spackla lite.
Så ha det bra alla där ute i världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar