tisdag 7 januari 2014

Jul och Nyår!

Hej på er alla läsare nu har jag varit jäkligt lat på att skriva här på bloggen. Ber så mycket om ursäkt men har varit mycket jobb nu de senaste veckorna. Firade min jul och nyår med att jobba på båten vilket var lite konstigt eller inte att jobba nyår för det har jag gjort de senaste 5åren. Men att vara ombord på jul var en ny upplevelse för mig. Hade det rätt trevligt med julmat och bra julstämning. Faktiskt så var det nästan 800 stycken personer som åkte med på julafton vilket man inte trodde innan. Hade en bra julvecka då jag var på mackstationen där det inte gick så mycket grejor. De mesta åt ju julbord. Andra veckan så jobbade jag frukost vilket började lugnt för att sedan öka med gäster.
För att inte tala om när jag gick hem. Dagen efter så började våra som vi kallar ryssvecka då vi har mycket ryssar som åker med. Då var det 1000personer som skulle äta frukost så det var tur man klarade sig från den frukosten kan jag säga.
Så de två dagarna jag har varit hemma nu så har jag vaknat tidigt var uppe idag till exempel klockan 6. Tog mig en lång frukost.
Vad ska man säga om vädret är ju inte nåt direkt vinterväder här. Grått och trist man bara längtar till våren och sommaren så man får vara ute i trädgården och fixa. Känns som det inte behöver komma någon snö nu.
Ja det var väl vad jag hade att rapportera för nu. Ha det bra så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar