torsdag 9 januari 2014

Byta lampor!

Idag har jag försökt med något som man tydligen inte ska göra nu för tiden nämligen byta lampor på bilen. Ska besikta bilen imorgon så jag gick igenom den lite och upptäckte att två lampor var sönder. En i dimljuset och en positionsljuset på höger sida. Den i dimljuset lyckades jag byta efter ett jäkla ålande på golvet i garaget men den andra fick jag ge upp med.
Vet inte om man inte ska byta den på högra sidan själv för det står inte i instruktionsboken om högersidan utan bara om hur man byter på vänstersidan. Så nu får vi hoppas att det inte är en viktig punkt på besiktningen.
Allt är så trångt nu för tiden när man ska byta lampor kom ihåg för då fick man ner hela handen och vrida runt men nu får man vara glad om man får ner två fingrar. Men man ska väl inte göra sånt själv nu för tiden utan det ska väl göras på verkstaden för dyra pengar.
Det var det jag hade för nu att berätta hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar