tisdag 11 augusti 2015

Speedwayderby!

Igår var en riktigt fin dag med sol igen. Är ju tur att solen kommer något på denna semestern. Fast jag kan ju hoppas på fint höstväder på mina lediga dagar om det ska vara så.
Igår blev det lite mer inköp av mark-sten så nu har jag nästan så jag klarar gången.
Kan säga att bilen blev fullastad igår med sten det är tungt.
Sedan bar det iväg till Målilla och kolla in ett smålandsderby mellan Vetlanda och Dackarna. Det var grymt mycket folk fick sitta i kö in till banan tror aldrig jag har gjort det och jag har varit på många speedwaymatcher i mina dar.
Det var över 6000personer i lilla Målilla som det bor cirka 1600personer tror jag. Det är en härlig känsla att se så mycket folk runt speedwaybanan. Blir en riktig härlig stämning där alla är glada över att se bra speedway.
Lite roligt är det när man tänker efter vilken skillnad det är på derby och derby. Var ju även ett derby i Stockholm igår mellan AIK-Djurgården. Vet inte hur mycket poliser och bråk det var där men.
Tror aldrig jag har läst någonstans att det har varit bråk på en motortävling fast det har varit massor av folk. Folk är där för att titta på bra tävlingar och man applåderar när borta lagets förare kör bra också.
Men inom fotbollen så ska det hånas och kastas skit över bortalagets spelare. Sedan lite bråk mellan det så skattepengarna går åt till ett hundratal poliser vid varje match.
Nä tackar vet jag motorsportens familj vi håller ihop fast vi håller på olika lag.
Idag så ser vädret lite sämre ut har nog regnat tidigt på morgonen här för det var blött på altanen.
Ska väl se om jag ska måla mitt fönster för sista gången.
Men först som alltid lite kaffe och får väl intaga det inne ser det ut som eftersom solen lyser med sin frånvaro.
Kö in till speedwaybanan började tidigt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar