måndag 10 augusti 2015

Marksten på gång!

Igår var det riktigt fint väder så det blev lite jobb ute i trädgården. Tog tag i min gång upp till huset på framsidan. Blev att flytta lite växter som de planterat där bland annat tre stycken lavendelbuskar.
Hoppas de tål att bli flyttade på till baksidan satte dem längs med min sten mur jag har där.
Annars blev det att ta bort kantsten stora tunga saker. Så det kändes i ryggen sedan på kvällen kan jag säga.
Idag blir det nog en tur för att inhandla mer mark-sten det jag har samlat på mig räcker nog inte riktigt. Lite stenmjöl med så ogräset håller sig borta sedan.
Tyckte jag fick till rubriken till detta inlägget mark-sten på gång. Den var väl lite rolig?
Vad händer annars idag då, jo det är derby i speedway. Mitt Dackarna kör mot Vetlanda en match som har skjutits upp två gånger redan på grund av dåligt väder. Men ikväll ser det ut att bli kanonväder. Får se om vi åker dit och kollar.
Kan nog bli riktigt mycket folk och bra speedway så ni som är här i krokarna passa på att se en bra speedwaymatch på en kanonfin arena.
Nu blir det att fixa till sig lite för att börja dagen så ha det så bra på er där ute.
Gången innan får man väl säga annan bild kommer senare



Kantstenen

Lavendelbuskarna lite dålig bild men ni ser hur det blev i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar