tisdag 4 augusti 2015

Häckklippning!

Var en riktigt fin dag igår med solsken hela dagen. Så jag hoppade detta med att måla fönster utan det blev klippning av häck istället. Blev till att klippa med sekatören då jag sålde iväg min häcksax. Fast tror inte det hade gått att klippa med häcksaxen för det är rätt så grova grenar på denna sorten som jag har.
Tror jag börjar få till den så som jag vill ha den nu. Ska man bara fixa till resten av framsidan så det se bra ut. Just nu ser det väldigt vildvuxet ut och ingen ordning alls. Men skam den som ger sig snart så blir det ordning där med.
Igår fick jag sålt ett av mina soffbord och tjänade en hacka på det utan egentligen ha gjort något annat än att ha torkat av det. Mer sådant tack säger jag.
Har ju lite mer grejor att lägga ut till försäljning.
Vad ska sker här hos husfixaren idag då? Ja inget planerat mer än att fylla på i kylskåpet lite grann.
Man tar ju dagen som den kommer som sagt var. Ser ut att bli en vacker dag idag också så det verkar som vi får lite sommar i alla fall.
Lägger ut lite bilder på min fönstermålning innan jag hade grundmålat var detta. Underarbetet klart med andra ord. Det som är det tråkigaste att göra men ack så viktigt för ett bra slut resultat.
Nu får det bli en kopp kaffe på altanen så skål på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar