onsdag 5 augusti 2015

Åska!

I morse vaknade man tidigt av en stor smäll. Det var ett åskoväder som drog fram här så det slog säkert ner någostans i närheten för min jordfelsbrytare löste ut.
Detta med åska är lite otäckt för det är sådana krafter som släpps lös. Man vet inte riktigt vad som kan hända.
Men nu verkar åskovädret dragit förbi i alla fall och det är bara mulet. Får väl se om solen kommer fram igen.
Igår var man och handlade lite sten till framsidan så nu kan man fixa till den tråkiga gången upp till huset.
Annars så gjorde man inte så mycket igår mer än att sitta i solen på altanen och läsa. Skönt det med att bara sitta och slappa.
Idag blir det lite tvättning och städning tror jag eller tror jag vet att det blir det.
Ska ju ut på resa imorgon och inte vilken resa som helst utan ska åka på kryssning med "min båt".
Tar man inte med sig jobbet hem så åker man dit. Gör det mest för mina barn som vill se den och sedan blir det ju skönt att få se den från andra sidan så att säga.
Få äta lite gott utan att behöva tänka på jobb är ju inte så dumt. Sedan ska man ju inte glömma den fina hotellfrukosten.
Så får se om jag hinner göra några inlägg de närmaste dagarna då man är på resa. Annars så får det bli efter resan och ska försöka ta lite bilder också.
Nu får det bli lite kaffe innan jag kör igång här hemma så ha det bra på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar