söndag 27 juli 2014

Söndagsfix!

Vaknade tidigt idag så tog med mig täcket och gick och la mig på altanen och läste. Var lite sämre väder på förmiddagen så när jag hade läst en stund så tänkte jag skulle börja måla fönstren. Men då började solen gassa igen så fick börja med ena fönstret på garaget. Vilket var tur i oturen kan man säga för färgen jag köpt visade sig vara fel. Det fanns två sorters vit fönsterfärg en som hette vit och en som hette utevit. Jag köpte vit men jag skulle nog ha utevit för nu var denna färgen väldigt vit mot resten av karmen. Tur man kan använda den till annat. Får köpa utevit som jag tror det ska vara.
Få kolla upp det med färgaffären vad de säger. Tog tag i mitt andra projekt jag började med häromdagen nämligen planteringen. Som jag skrev så var jag ju tvungen att göra någon slags kant för jorden rann bort när man vattnade. Nu har jag fixat till detta plus lite till blev jäkla bra vill jag påstå.
Lika roligt varje gång man får till det som man tänkt sig det.
Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska gör runt den stora stenen jag har på tomten. Men det löser sig väl med tiden.
Nu blir det att gå och lägga sig har en rethosta som inte vill gå över så ska försöka sova bort den.
Så god natt på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar