fredag 25 juli 2014

Kalmarutflykt

Vaknade tidigt idag så bestämde mig för att göra en utflykt. Så det blev Kalmar som blev målet.
En tur på Ikea där jag hittade en rullgardin till det nytapetserade rummet i nästan samma färg som tapeterna. Kommer ju bli jättebra med den där. Blev också ett inköp av en fönsterlampa till det rummet i en djärv färg kan jag säga men det får ni se senare.
Köpte också två svarta tavellister till vardagsrummet som jag tänkte sätta på fondväggen men något på får se vad det blir.
Såg även snygga mattor som jag funderar om jag ska ha i det gråa rummet men de var i en djärv färg men det kanske blir snyggt jag får fundera lite. Ska hitta lite mer möbler till rummet också.
Tog även en tur till Plantagen för att köpa lite kryddväxter till mitt stenparti men de hade väldigt dåligt med sådan i Kalmar så det blev lite andra växter istället.
Två stycken klottuja och en enbuske. Ska jag bara göra en kant runt landet av något slag för nu rann jorden bort när man vattnade vilket inte är så bra.
Har varit riktigt hett ute idag närmare 30grader tror jag det var. Var rätt skönt att gå i affärer där de har AC.
Skulle behöva klippa gräsmattan men det kan man ju glömma när det är så här varmt då dör man väl på kuppen.
Nu får det bli en dusch och sedan TV-soffan med något kallt i glaset. Skål på er i sommarvärmen.

Kalmar slott


Dagens inköp från Plantagen


Före


Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar