måndag 21 juli 2014

Alkoholstest

Börjar bli dags att avsluta detta passet. Har varit ett grymt jobbigt pass denna gången. Det märks att det är sommar har varit full båt nästan varje resa. Jag har jobbat som smörgåsnisse denna gången och jag har gjort smörgåsar kan jag säga. Är så trött på ostfrallor tro mig. Men nu bär det iväg hem till mitt hus för lite vila.
Igår hade vi en så kallad blåsning här ombord. Då vi är med i säkerhetorganistationen ombord så har vi noll tolerans när det gäller alkohol. Så det dyker upp sådana här blåsning då och då. Jag blåste naturligtvis noll men det var tydligen 5 stycken som det gav utslag för.
Jag fattar inte att det ska vara så jäkla svårt att hålla sig nykter på sitt pass. Man måste ju ha jäkla problem om man inte klarar av att vara utan spriten.
Man riskerar ju sitt jobb för fan. Jag har ingen förståelse för detta. Man sätter ju andra i risker också inte bara sig själv. Nä fy fan säger jag.
Nu blir det lite mat och sedan vänta tills vi är i hamn. Ha det bra på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar