måndag 20 maj 2013

Varit mycket jobb nu!!!!

Förlåt mig för att jag inte har gjort några inlägg på några dagar.Det har varit mycket på jobbet nu i några dagar.Vet inte om jag har nämnt vad jag jobbar med men jag jobbar på finlandsfärja som kock/kallskänka.
Båten som jag jobbar på heter Galaxy och går mellan +Stockholm och +Åbo.
Det räknas väl som ett av Östersjöns partybåtar.
Den sista resan från stockholm nu hade vi med det berömda bilracet +Gumball 3000 .Det var många fina bilar med kan man säga.
En dyr last den resan med andra ord.
Några av de som var med på resan var Jon Olson och Jens Byggmark sedan var det med många fler kändisar.Samanlagt så deltar 130fordon i tävlingen hörde en kostnad att deltaga i loppet på 36000euro.Vet inte om det stämmer.
Det hade tydligen hänt en olycka utanför Mjölby på deras väg upp till Stockholm och när de kom till Finland så blev 20förare av med körkortet när det uppmäts hastigheter på 185-200km/h.
Ja vad ska man säga de rika har dyra vanor för att göra av med sina pengar själv så lägger man sina på att fixa med hus och trädgård.
Ok dags för lite jobb igen vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar