tisdag 28 maj 2013

Första gräsklippningen!

Jaha då har man klippt gräsmattan för första gången.Så nu har man sett över hela tomten kan man säga det är alltid lika roligt att se vad som kommer fram när man har köpt ett hus.Har rabarber och gräslök vet jag i alla fall.Växer också rosbuskar på framsidan av huset.
Får avvakta lite med planeringen av trädgården tills man vet vad som växer överallt.
På kvällen bar det av till Målilla för att gå på speedway mellan mitt favoritlag Dackarna ta imot Indianerna från kumla.
Det skulle börja vid kl 19 men då öppnade sig himlen och det började regna så starten blev förskjuten en timme.
När det sedan kom igång så var det en rätt jämn match men Indianerna hade en liten ledning som Dackarna tyvärr inte orkade ta igen. Så det blev förlust.Tycker dock att Dackarna gjorde en bra match ändå.
Det var väl allt som jag har haft för mig idag så nu tar jag natt.
Godnatt alla ni som följer min blogg.
Så här fint blommar min rabarber.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar