torsdag 24 mars 2016

Skärtorsdag!

Då var det skärtorsdag då eller som en del säger som ska vara rolig Finlands nationaldag. Vilket jag inte riktigt förstår. Vet inte om finländare har mer kniv än något annat folkslag så det där är bara bla bla i mina öron.
Idag fick man in lönen på kontot men den mellan landar bara där kan man säga för nu har man betalat räkningarna med så sjönk det på kontot igen. Hade ju lite oförutseda utgifter denna månaden som aldrig är roliga att få. Men det händer ju ibland. Nu är det bara att se fram mot nästa månads lön.
Idag ska man ut och fara på vägarna igen då det blir en resa till barnen och fira påsk.
Blir att måla ägg vilket jag har lovat min pyssliga dotter att vi ska göra. Så nu gäller det att ta fram mina konstnärliga sidor. Inte för jag kommer slå min dotter på den fronten, för hon har mycket idéer i huvudet som brukar bli bra.
Sedan blir det väl lite god mat kan jag tro som alltid på stora högtider.
Ja där har ni lite av mina tankar om dagen. Jag återkommer om dessa äggen så får ni se vem av oss som vinner konstnärskampen. Glad påsk på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar