torsdag 25 februari 2016

Sportlov

Som jag skrev så har jag sportlov denna veckan. När man är förälder så får man uppleva barndomen på nytt. Är roligt att få se hur saker på ett sätt är lika som när man själv gick i skolan och fick sportlov men samtidigt så dyker nya aktiveteter upp. Skridskor, bordtennis, bad och skytte fanns ju även på min tid när jag gick i skolan. Men denna gången fick jag uppleva en ny sak som inte fanns på min tid LAN. Killar och tjejer sitter och spelar dataspel gemensamt uppkopplade med varandra. Nu var ju jag inte med själv och spelade utan bara fick se hur det såg ut.
Var en rolig upplevese att se dessa killar och tjejer gå in för något så pass mycket som de gjorde. Nu vet jag inte om jag vill räkna detta till en sport men det räknas det väl som då det finns tävlingar i detta har man ju sett.
Hade man sagt detta när jag var liten att man fick sitta inne och spela data så hade man blivit idiotförklarad. Då skulle man nämligen vara ute på lovet.
Nu så fortsätter sportlovet för min del så ha det så bra mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar