torsdag 18 februari 2016

Loppisfynd!

Var ett tag sedan jag skrev här på bloggen så det är väl dags för ett inlägg nu.
Då har man snart redan varit hemma från båten en vecka redan. Tiden går otroligt fort när man är ledig. Vore roligt om tiden gick lika fort när man var på jobb också.
Vad har jag gjort på min ledighet så här långt då? Jo igår fick jag tag i en taklampa som jag letat efter ett tag. Nämligen en svart ljuskrona får man väl kalla den. Jag har sett flera sådana men de har varit så dyra så det har inte blivit av att jag köpt någon. Nu fick jag denna för 200kr ett riktigt fynd.
Så blev lite justering av sladd och kedja så den passade. Ska jag bara köpa svagare glödlampor till den också då det sitter alldeles för starka i nu.
Idag har jag monterat tillbaka dörren in till kontoret sedan har jag börjat förbereda för att fixa till väggarna där. Tagit bort golvlist bland annat.
Sedan ska det läggas in ett laminatgolv där men det kommer senare efter väggarna är klara. Gör det i den ordningen så slipper man hålla på att täcka in golvet.
Ska jag bara bestämma färg på väggarna men har lite tankar åt var det lutar.
Kommer lite bilder på detta projektet senare så ni får ha lite tålamod.
Nu får det bli sängen för min del då det blev en tidig morgon och lite av mitt frukostpass sitter kvar i kroppen. Så god natt på er.
Inte de bästa bilderna men så här ser den ut.

Alldeles för starka lampor i just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar