fredag 22 januari 2016

Riktig vinter!

Hemma i huset igen efter jul och nyårsfirande plus lite jobb på det. Känns som det var en evighet sedan man var hemma. Kom nästan inte ihåg var det var jag höll på med att göra.
Men det är ju mina berömda dörrar och fönster som ni vet. Fast måla fönster i minusgrader är inget att rekommendera. Så får bli att måla dörren i verkstaden istället.
Har även köpt mig ett klickgolv som jag ska lägga in i kontoret. Blev ett billigt golv från IKEA men det duger inne i kontoret.
Ska jag bara måla väggarna där inne också. Ska tittar över mitt färgförråd om jag har någon färg som passar. Allt är bättre än faluröd som det är nu.
Som sagt så är det snö och riktigt kallt just nu här så man har fått riktig vinter. Var gör man som hus fixare då? Jo man frostar av frysen för då kan man sätta ut varorna på altanen medan isen i frysen smälter. Fast det bästa vore ju om man hade en självavfrostande frys.
Igår fick jag även mitt larm installerat så nu kan man känna sig lite säkrare här hemma och även när jag är borta.
Är en bra investering då försäkringen på huset också går ner vilket är bra.
Nu får det bli att ta på sig arbetsbyxorna och måla lite så ha det så bra på er.
Juldekorationer i Stockholm

Utsikten från fören

Riktigt vackert i Stockholms skärgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar