måndag 28 december 2015

Trafikproblem!

Kände att jag måste skriva om detta med trafiken. Sverige är ett land det brukar vara snö i december och även tidigare om det är som det ska. Snö innebär halka och problem. Varför blir det samma sak varje år det kommer snö nämligen trafikproblem och nu talar jag inte om tågen denna gången. Utan alla som är ute och kör bil på vägarna. När det kommer snö så kan man inte köra efter vad det står på skyltarna och man kan inte ligga 2meter bakom framförvarande bil. Vilket man inte ska göra annars heller men det kan vi ta en annan gång.
Varför ska detta vara så svårt för vissa att ta in sig? Jag kör bil ganska mycket och ser många idioter på vägarna ska väl säga att jag är väl inte världens bästa barn själv men när det är halt och snö så anpassar jag hastigheten till underlaget.
Nu läste man i tidningarna att det var otur att snön kom i en av årets värsta trafikdagar nämligen på annandag jul då många ska åka hem från julfirande. Men man kanske ska åka en annan dag då eller så tar man det lugnare så går det bra.
Det värsta är ju att om jag kör lugnt så kan jag ju ändå inte på att vara säker på att klara mig då det finns dårar som kör som de var ensamma på vägen. Detta märks mest när man närmar sig storstäder konstigt nog. Då skruvas tempot upp något så pass så man undrar ju vad de har bråttom till. Det ska köras om i alla lägen ibland.
Ja sedan undrar man var vissa har fått sitt körkort någonstans för man fick väl lära sig saker i körskolan som de i tydligen har glömt. Ta detta med blinkers det verkar en del inte veta om att det finns på dagens bilar.
Ja det var mitt inlägg i detta om trafik på vintern.
Nu blir det kaffe och sitta och titta ut genom fönstret på snön som dalar ner så nu blir det lite fler avåkningar i trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar