söndag 27 december 2015

Då kom snön!

Idag när man slog upp de blå och tittade ut genom fönstret så var det vitt på backen. Så nu kom den första snön för min del ska jag tillägga. Det finns nog dem som har haft snö före mig.
Så utsikten idag från köksfönstret är ett stilla snöfall och ljudet av grannens barnbarn som leker för fullt i snön.
Kom ihåg själv när man var liten hur roligt det var med snö. Har dock ett svagt minne av att det alltid var mer snö förr. Fast man har kanske fel i det, man var ju mindre så man tyckte ju allt var mycket större och mer då.
Man gjorde skidspår runt på tomten kom jag ihåg och man körde runt och tog tiden på varandra. Sedan byggde man stora snögubbar som var så stora så man knappt fick upp det sista klotet på toppen.
Sedan var man i pulkabacken hela dagarna och kom hem till mamma dyngsur med is på vantarna. Hon sa alltid samma sak "Måste du blöta ner dig så". Hur ska man åka pulka utan att blöta ner sig undrar jag. Det är väl typiskt mammor kan jag tro.
Dagens projekt är räkningar och tvätt för min del. Ska även försöka måla lite grann på dörrkarmen och fönstret.
Får väl se om det går att måla fönstret nu när det snöar kanske blir för kallt att ha det öppet under tiden man målar.
Nu får det bli lite kaffe och titta ut över ett snöigt landskap. Vi hörs.
P.S. ni som är intresserade av speedway ska följa bloggen här då jag tänkte skriva ett inlägg om säsongen som var och tippa lite grann inför nästa säsong.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar