tisdag 22 december 2015

Jultider!

Då har man fått julledigt från båten då. Var skönt att få gå av denna gången efter ett rätt jobbigt pass på många sätt.
Har gjort ett rätt sort antal räkmackor detta passet kan jag säga så nu har man gjort sig förtjänt av lite ledighet.
Nu i jultider ska man ta tillvara på tiden att få vila ut och mysa lite. Man ska äta gott och bara rå om varandra. Julmat och julklappar är ju inte fel det heller eller vad säger ni?
Detta är barnens högtid tycker jag. Jag vet själv när jag var liten man var så spänd på när julafton kom. Vad skulle man få i julklapp. Man fick öppna en julklapp på morgonen kom jag ihåg samtidigt som man tittade på jullovsmorgon på TV. Sedan var dagen väldigt lång innan tomten kom på kvällen och det var ju alltid mormor som var tomte. Ett år så tappade hon mustaschen i julklappssäcken vilket fick en av mina kusiner till att bli förskräckt. "Det är ju mormor" ska tillägga att hon var väldigt liten.
Man får minnen av julen varje år så jag tycker det är en fin högtid som man inte vill vara utan.
Idag blir det lite planering av julmaten vi ska äta på julafton så får väl bli en inköpsrunda. Nog bäst att passa på idag för imorgon är det nog fullt i affären.
Men nu får det bli lite kaffe innan jag forsätter med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar