onsdag 17 augusti 2016

Dackarna till slutspel!

Man kan vara stolt över att vara Dacke fan idag. För igår tog sig de till slutspel efter en gastkramande match mot Rospiggarna. Nu har det varit 2 stycken sådana här matcher efter varandra. Är inte bra för hjärtat att allt avgörs i sista heatet. Men det är så speedway ska vara jämnt och tätt.
Nu börjar alla lagen om på noll igen i denna slutspelsserie vilket en del tycker är fel och jag kan väl hålla med om att det är något fel när det inte spelar någon roll om du slutar 1 eller 4 i tabellen.
Sedan att säsongen är slut för lag redan nu är också lite fel i mina ögon. Men hörde att det är lag som inte vill köra fler matcher på grund av kostnader. Jag vet att det kostar att köra matcher mer på bortamatcher än hemma men det måste ändå vara bättre än att säsongen slutar efter 7 hemmamatcher.
De toppförare som kör i GP-serien som nu kör i något av de lagen som har kört färdigt missar ju massor av åk tillfällen.
Man måste ju få publiken att komma på hemmamatcherna och bjuda på en bra underhållning så bortamatcherna betalar sig också.
Lite kringarrangemang och då menar jag inte att bilar kör runt på banan och visar upp sig. Jag vet att klubben får betalt för detta men är inget som lockar mig som åskådare.
Man måste få saker att fungera smidigt på arenorna toaletter, kiosker och parkering. Är det något som jag kan reta mig på så är det parkering. Att det blir köer kan man inte rå för men att det inte är någon som styr upp på parkeringarna efter matcherna kan jag bli så förbannad på. Måste ju vara en viktig sak att det fungerar även när folk ska hem. Detta är ju det sista de kommer ihåg från arenan och om det då strular så är jag tveksam till om de kommer tillbaka.
Nä nu ser vi fram mot nästa vecka när slutspelet börjar. Så har det så bra mina speedwayvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar