måndag 20 oktober 2014

Mata fåglar!

Nu tror ni säkert jag har blivit pensionär när ni läser den rubriken på detta inlägget. Men se det har jag inte blivit. Men när jag köpte mitt hus så hängde det en fågelmatare utanför köksfönstret som jag har låtit hänga kvar där. Köpte lite frön häromdagen och fyllde i den. Jag kan säga att det var tomt på eftermiddagen så det var populärt. Men den är inte riktigt bra för det åker ner för mycket frö på marken. Så får nog införskaffa en annan.
Idag får det bli att måla dörrkarmen första gången och börja slipa på dörren till andra sovrummet.
Tänkte ut lite saker till mina stolar jag köpte häromdagen. Har kollat in sådan där dekorplast som man kan klistra dit och det finns flera olika häftiga att använda. Det med lite bra färg så blir de häftiga. Ska jag bara till en affär som säljer sådan sedan kan man köra ingång med det projektet.

Här är en av stolarna!
Funderar på att måla stommen i militärgrön och klistra en dekorplast i kamouflage som jag såg på en hemsida eller blir det att köra ett barntema på varje stol. Glada färger och en häftig dekorplast. Brukar gå bra att sälja sådan saker på loppissidor.
Annars så är det ju inne med kopparfärgade saker just nu men jag vet inte blir nog inte bra på stolarna.
Ja det var mina uppslag om dessa stolar.
Nu får det bli en kopp kaffe innan målning och slipning tar vid.
Fågelresturangen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar