onsdag 22 oktober 2014

Häckklippning!

En ny höstdag och idag vill jag verkligen kalla det höstdag för det blåser och duggregnar. Blir att vara inne idag. Men fick bra med frisk luft igår då jag hade en trädgårdsdag. Klippte min häck på framsidan som jag igentligen skulle ha klippt redan i somras. Men var nog enklare att klippa den nu när alla löven var borta för att se var man ska klippa. För denna sorten växer väldigt konstigt tror inte det är en häck som man ska hålla typ en meter hög utan en som ska växa mycket högre.
Den är alldeles för grov i botten eller vad man ska säga. Men nu är den klippt i alla fall.
Hade varit snyggt med en annan häck än denna får se om man gör något åt det i sommar. Är ett jäkla jobb att gräva upp denna kan jag säga.
Men att fixa till framsidan är ett jobb för sommaren. Min gång upp mot huset är inte snygg just nu. Stenplattorna är sneda och planteringen på sidorna av den är det bara ogräs plus några lavendel.
Blir att fundera ut något nu under vintern.
Blir väl att slipa lite på min dörr igen känns som det är det enda jag gör för tillfället.
Så på med arbetsbyxorna och damma ner sig igen då. Vi hörs av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar