söndag 3 augusti 2014

Varför altantvätt?

God morgon på er alla där ute. Satt och kollade in lite statistik över min blogg här på morgonen. Vilka inlägg som har varit mest lästa och helt outstanding är det jag skrev om min altantvätt. Fattar inte riktigt varför det inlägget är så populärt. Tvätta är väl aldrig roligt men det är väl så att folk vill ha tips av hur man gör. Jag säger bara en sak högtryckstvätt är det bästa.
Sedan har jag hört att har man börjat olja in den så får man fortsätta med det varje år. Så ni vet det när ni börjar så blir ni aldrig av med det jobbet på våren. Själv har jag en gammal altan så jag har bara tvättat av den för det är snart dags att byta ut trallen mot nytt virke.
Synd att träet är lika fint som när man lägger nytt impregnerat. Den gröna färgen är så snyggt tycker jag.
Idag är det en dag för gräsklippning igen. Sommarens motionspass är det med gräsklippning och på vintern har man snöskottning. Bättre träning än vanligt kroppsarbete finns inte. Jag kan inte tänka mig detta med att lyfta skrot på gym. Men det är min åsikt.
Dags att börja dagen med lite kaffe på altanen. Så ha en bra dag på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar