fredag 1 augusti 2014

Småfix!

Idag har man haft en lugn dag. Inte gjort så mycket känns det som men än då fått lite gjort. Målat lite fönster plus två altandörrar. Så nu har jag bara två fönster kvar men måste fixa till mer maskeringstape för den tog ju naturligtvis slut. Tur att min morfar inte ser när jag målar för han hade sagt att är bara amatörer som använder maskeringstape. Han är gammal målare förstår ni nog. Kom ihåg när jag var liten och han var och målade hos mina föräldrar han hade hela bagagen på bilen full med färg och penslar. När han öppnade så luktade det tinner och terpentin. Då var det inte så noga med detta med lösningsmedel och annat. Tänk vad många av den äldre generationen som har dragit in massa skit när de jobbat med dessa färger.
Men det var spännande att se alla saker han hade med sig. Det är som sagt tur han inte ser hur jag målar för det skulle han nog påpeka en del på.
Har hunnit med att tvätta lite idag också är ju ett slags fix för en husägare det också.
Idag skulle jag ha hämtat hem ett loppisfynd jag har gjort men hon hörde aldrig av sig som jag skulle köpa dem av. Får hoppas det blir imorgon istället. Nu undrar ni säkert vad det är, jo det ska jag säga er det är två gamla trädgårdsstolar i trä. Som jag tänkte måla och sälja vidare med en liten vinst hade jag tänkt mig. Tror jag kan gör en vinst på dem om man snyggar till dem lite. Ska forska lite på blocket om det är några som säljer sådana.
Annars har jag suttit och läst lite på altanen igen det är så lugnt och skönt att sitta och läsa där. På tal om böcker så fick jag hem alla mina böcker jag beställt så nu har jag böcker att läsa. Hittade massor av pocket på BOKUS så det blev en hög. Bara 25kronor för en del. Riktiga fynd.
Nä nu är det dags att sova så god natt på er!

De sista fönstren att måla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar