onsdag 4 maj 2016

Stenmursmålning.

Ja då var det lillördag igen som man kallar onsdagar av någon anledning som jag inte vet. Men det kanske är någon annan som vet här av mina läsare.
Igår var det en riktigt fin dag solen sken vilket var lite konstigt för det var ju tisdag och speedwaypremiär. Som ni alla som följer mig vet så regnar det ju nästan alltid på tisdag. Vi får väl hoppas att vädergudarna har bestämt sig för att regna på andra dagar i år. Så alla speedwayklubbar får ut publik till sina arenor.
För min del blev det inte så mycket gjort igår utan jag tog en dag ute på altanen med en bok. Känt mig lite snuvig de senaste dagarna så tog det lite lugnt igår.
Men häromdagen så tog jag tag i stenmuren jag har ut mot gatan som jag nämnde för er för några inlägg sedan.
Köpte mig lite sockelfärg och målade den så nu ser den jättebra ut. Nu ska jag bara rensa ogräs i rabatten också och nog lägga i lite täckbark för att stävja ogräset.
Får försöka hålla efter ogräset nu när jag har fått ordning på denna häcken också. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte om häckplanteringar. Är bättre med staket. Men nu har det varit häck vid mitt förra hus och detta. Den häcken vid mitt förra hus fick man också ordning på till slut efter mycket om och men. Så lite ledsamt att se när man åkte förbi där första gången hur de hade misskött den nåt kopiöst.
Men nu har de grävt upp den helt istället vilket inte ser bättre ut det heller.
Denna häck jag har nu var väldigt vildvuxen när jag flyttade in här så det blev en nerklippning rätt grovt så nu ser den bättre ut. Men är en konstig sorts häck då den har rätt grova plantor så håller man inte efter den så blir det mindre träd av den.
Idag blir det att ta tag i gräsmattan för första gången denna säsongen så att säga. Så nu ladda med lite kaffe innan man tar på sig arbetsbyxorna.

Vitsippor på promenaden här om dagen


Lägg till bildtext

Lägg till bildtext

Innan målning



Efter målning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar