söndag 11 januari 2015

Orkanvindar!

Igår var det en blåsig kväll kan man milt säga då stormen "Egon" drog fram här över södra Sverige.
Har varit strömavbrott och omkullblåsta träd runt om. Jag märkte dock inte av det så mycke mer än att det var fullt med grenar på gräsmattan i morse. Sedan var det strul med mitt mobila bredband på datorn så den har man inte kunnat använda idag.
Men jag hade det rätt så skönt framför TV:n med lite kaffe och tittade på skidåkning.
Sedan har man ju tränat lite också idag genom att man skottat snö två gånger. Här behövs inga gym har man hus så tränar man genom kroppsarbete.
Har även målat lite igår och idag min dörr bland annat som nu är färdig.
Började även med ett annat  projekt som jag har haft stående här ett tag. En blompiedestal jag köpte för ett tag sedan. Hade tänkt måla den vit men jag ändrade mig så nu blir den kopparfärgad istället.
Fixa till några häftiga krukor till den med så funderar jag på om jag ska ha den i hallen.
Vi får väl se var den hamnar.
Nu är det dags att sova så god natt på er.
Innan

Efter första omgången färg.

Dörren färdigmålad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar